• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

lurendrejare

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Va fan! Nu skriver jag det här så att alla kan se! Har under några veckors tid fått privata PM från en medlem här som sagt att han vill hjälpa mig ur min situation. Om jag sätter in 1000 kr till personen ska han sätta in 10000 kr till mig ett par dagar senare. Personen själv säger att denne tidigare fått hjälp av någon annan på detta forumet att ta sig ur sin egna akuta ekonomiska situation. Jag har givetvis sagt nej, men i vissa stunder jar jag ändå tvekat och tänkt att jag borde chansa. Jag är själv i en jävlig situation nu, vilket kan framgå av mina tidigare trådstarter.

Jag tycker att det är så jävla fult att försöka blåsa folk på det här viset!

Jag har vid 2 tillfällen varit i kontakt med forumsägaren och betättat vad personen skrivit men inget har ännu hänt. Idag fick jag ett neddelande av en annan medlem som skrev typ att " medlemenxxxx har blivit avstängd pga att han erbjudit utlåning till annan person" men ville att jag skulle kontakta honom per email. Och en del annat...

Allt känns bara jätte konstigt! Hur kunde den uteslutna personen isf skicka ett pm till den aktive medlemen och isf varför inte direkt till mig? Är det samma personer?

Blir så jäkla ledsen över att man kan försöka lura personer som redan är i rn hemsk situation bpde ekonomiskt ich psykiskt. Blir fan förbannand!
Skriver det här för jag vill ingen ska bli lurad !!!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Ska kanske tillägga att jag aldrig fört över några pengar till personen.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Ingen annan som fått liknande PM av denne medlem? Jag tror inte att det bara är jag... eller är det tom så att någon blivit lurad? Vore bra om någon kunde skriva om de fått liknande PM eller inte så att vi kan få stopp på det här. Tycker att det är så jäkla fult att göra kriminella handlingar mot privatpersoner och extra fult att göra det på ett sådant här forum!

Och du som skickat PM till mig, jag är rätt så säker på att du läser det här: du borde fan skämmas!
 

Archatos

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
12 December 2014
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
69
Poäng
187
Har inte fått något PM, men bra du säger ifrån.

Hoppas alla leser det her, och att ingen har blivit lurad av denna personen.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Jag har tyvärr en dålig känsla och tror att det kan vara flera som blivit det :( så påstridig som han varit är det ytterst osannolikt att det bara är mig han skrivit till!
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Har inte fått något PM, men bra du säger ifrån.

Hoppas alla leser det her, och att ingen har blivit lurad av denna personen.
Tack för att du svarade förresten. Ville först inte lägga ut det här offentligt. Men när det igår kväll kom ytterligare ett PM från en annan medlem här som säger att han vidarebefodrar den andre medelemens meddelande pga att han blivit utestängd... då börjar jag undra om det här är en jäkla stor bedrägerihärva?

1000 kr är ju inget att förlora, det är beteendet som är så jäkla vidrigt! Här sitter man och mår dom skit och har vågat blottat det på forumet så kommer det någon och försöker göra det ännu värre! Är så arg!

Kom igen nu, är det fler som fått liknande PM?
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Nu har jag fått ett PM att det iaf är en medlem till som blivit drabbad av denne medlem. Till och med förlorat pengar som han inte har fått tillbaka av denne.

Kom igen nu så sätter vi stopp på honom!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag har heller inte fått något meddelande. Om hen nu vill hjälpa så varför ska man sätta in 1.000 kr innan hen kan betala? Om hen vill hjälpa till så kan väl hen bara föra över pengarna??? Luktar precis som du skriver lurendrejeri :(
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Jag har heller inte fått något meddelande. Om hen nu vill hjälpa så varför ska man sätta in 1.000 kr innan hen kan betala? Om hen vill hjälpa till så kan väl hen bara föra över pengarna??? Luktar precis som du skriver lurendrejeri :(
Ja nu är det bekräftat. Och det är stora summor han blåst folk på! Fan! Så jäkla hemskt det här är! Ett forum där man ska stötta varandra och så en människa som dätter folk i än värre situation! Blir så jäkla ledsen!

Har en känsla av att det är många fler...
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Då kanske det är läge att stänga av PM-funktionen på detta forum? Eller kanske aktivera den efter att man varit medlem x månader och postat x antal inlägg?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp